torstai 14. kesäkuuta 2012

Siveltimien huolto



Eilen illalla minulla oli siveltimien huolto ja oman ihon hoitoaika=) Siveltimet puhdistan parin viikon välein. Ei mitään tietoa, kuinka usein ne pitäisi oikeasti puhdistaa, jotta säilyvät hygienisinä ja hyvinä. Mutta tämän huolto välin olen pitänyt ja siveltimet ovat kyllä pysyneet hyvässä kunnossa pitkään.

Minulla on päivittäisen meikin teossa käytössä pääasiassa Bare mineralsin siveltimiä. Nämän siveltimet ovat vuohen ja ponin karvaa. Muutama muu sivellinkin löytyy meikkipussista näiltä merkeiltä: Make Up Store, Grimas ja Oriflame. Näiden siveltimien karvoista tai laadusta ei minulla ole tarkempaa tietoa.

Puhdistusaineena käytän Kicksistä saatava Spray Cleaner desinfioivaa pudistussuihketta. Se on kätevä ja nopea käyttää. Pullo maksaa olla kympin ja on riittoisaa tavaraa. Suihketta suihkutetaan talouspaperiin tai liinaan ja pyöritellään talouspaperissa/liinassa siveltimiä. Siinä huomaa, kuinka valtavasti siveltimet keräävät meikkiä itseensä. Puhdistuksen jälkeen jätän siveltimet kuivumaan yöksi vaakatasoon paperin päälle.

Kasvot kuorin Lumenen syväpuhdistavalla mineraalikuorinnalla ja kasvojen T-alueelle levitin Lumenen syväpuhdistavaa Turvenaamiota. Kaulalle ja kasvojen kuiviin kohtiin minulla on käytössä tällä hetkellä Estee Lauderin tehokosteuttava naamio.

2 kommenttia:

  1. Toi Kicksin juttu on siis toiminu myös noissa bareMineralsin siveltimissä? Itse en ole vielä uskaltanut käyttää sitä niiden puhdistukseen, mutta ei ilmeisesti ainakaan pilaa niitä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On toiminut, Kicksin myyjä suositteli sitä Bareminerals siveltimien puhdistukseen. Mulla on ollut tuo jo aika kauan käytössä, siveltimet on ostettu muutama vuosi sitten ja on pysyneet kyllä todella hyvässä kunnossa. Eli ei mee siveltimet pilalle=)

      Poista