keskiviikko 28. maaliskuuta 2012

Mamma kesäkuntoon 2013?




Eilisestä hammaslääkäri reissusta selvitty, tosin aika paljon köyhempänä. Erittäin vaativa hampaan juurihoito on näköjään vähän arvokkaampaa kuin olin laskeskellut. Mutta nyt pitäisi hammassäryt olla poissa, ainakin vähäksi aikaa.

Oon päättänyt aloittaa vähän terveellisemmän elämän! Tämän päätöksen olen kyllä tehnyt satoja(?) kertoja aiksemmin, mutta nyt taas kerran yritetään tosissaan. Ehkä se onnistuu paremmin jos raportoin tännekkin vähän onnistumisista=) Syödään paljon roskaruokaa, käydään usein grillillä, mäkkärissä, pizzalla. Kotona kyllä laitetaan myös kotiruokaa päivittäin, mutta sen lisäksi mulla ja miehellä on paha tapa mässäillä kaikkea mahdollista. Karkkia syön lähes päivittäin ja suklaa on suuri herkkuni. Vanukkaita menee myös tasaseen tahtiin. Oon kuitenkin aina ollu ihan sopusuhtanen ja painoa ei oo ennen lähteny kertymään kovinkaan helposti. Tässä iässä ja raskauden jälkeen alkaa kuitenkin huomaamaan, että sitä painoa ei ookkaan niin helppo enää saada alaspäin ja jenkkakahvat senkun venyy.

Nyt siis olisi tarkotus (miehen kanssa) aloittaa jonkinlainen kuntoilu ja ruokavalion siistiminen. Saa nähdä kauanko tätä kestää! Viimeksi kun aloitin karkkilakon se kesti 2,5 päivää. Vatsalihaksia aloitin tekemään iltaisin se kesti 2 iltaa=) Että sellanen itsekuri.

Karkkilakko siis alkaa tänään (hammaslääkäri kiittää). Ihan totaalista herkkulakkoa en ihan kokonaan voi aloittaa, koska se ei kestä kuitenkaan. Eli jokunen pulla tai vanukas sallitaan=) 

Grilli kielto on ehdoton samoin pizzeriat ja mäkki. Liikuntaa harrastetaan neljänä päivänä viikossa. Ja mulle liikunta käsittää reippaat vaunulenkit (ei ne, jotka maleksitaan ostoskeskuksissa=), kahvakuulailun ohjatulla tunnilla ja vatsalihakset/jumppailut kotona tehtynä. Tänään aloitetaan reippaalla tunnin vaunulenkillä ja illalla vatsalihaksilla. Tahto onnistumiseen on kova, usko itseeni ei niinkään=)

4 kommenttia:

  1. Hihi, oletko mahdollisesti käynyt salakuuntelemassa mun juttujani?? :D Ihan kuin mun (karkkihiiren) suustani, nimittäin. Jo VUODENVAIHTEESSA olen siis aloittanut terveellisen elämän, elämäntapamuutoksen.. ja tähän mennessä se on ehtinyt alkaa jo noin 4 kertaa. Itsekuri.. mitä se on?
    No, mutta mulla tavoitteena, että arkipäivät mennään terveellisesti, jonkin sortin hiilihydraattitietoisella ruokavaliolla. En kuitenkaan lue itseäni karppaajaksi.. proteiineja olen koittanut lisätä, ja aineenvaihduntaa virkistää.. Olen mm. oppinut, että heti aamulla tyhjään vatsaan (väh.) 3 dl vettä, niin aineenvaihduntakin heräilee uuteen päivään mukavasti :)
    Tsemppiä, ja kiva jos raportoit tänne!!

    VastaaPoista
  2. Kiva tietää, että on muitakin jotka jäi syntyessään ilman itsekuria=) Pitää raportoida tänne, että mitenkä homma etenee vai tyssääkö heti alkuunsa. Äsken käytiin vaunuilemassa reipasta kävelyä 1,5 tuntia=) Vaalean leivän suhteen tein myös itselleni kiellon, leipää en kokonaan osaa jättää ruokavaliosta pois, joten tummaa saa syödä. Täytyy koittaa tuota veden juontia, kiitos tsempeistä!=)

    VastaaPoista
  3. Sä voitkin sitten ottaa mäkkärissä vaikka veden ja salaatin kun mä mussutan nacho burgereita ;)

    terveisin sisko joka ei kyllä päästä irti mäkkiseurastaan :)

    VastaaPoista